Istinite priče o druženju s orlovima...
Nema leba bez neba!
Blog - rujan 2007
ponedjeljak, rujan 17, 2007
    Napokon jedan slobodan dan, a da se i vrijeme potrefilo, prognoza od sinoć kaže ujutro magla a tijekom dana moguć vertikalni razvoj. Tako i bijaše! Motoristi zaposjeli livadu, veliki događaj je u tijeku, stotine dragstara, harleya, r-ova, a na razglasu rock. Nema druge nego sastanak na OMV-u pa u potragu za kojim slobodnim mjestom u dvosjedu ili jednosjedu po okolnim aerodromima. Maverick također slobodan, ostali javljaju na twitter da naŽalost rade, ipak je petak. Put pod kotače pa po upražnjenje iskonskih čovjekovih želja o letenju poput ptice, u onomu najljepšem obliku - JEDRENJU!
U Brodu sva sila ekipe, 2 mjesta ipak slobodna. Jedno u Blaniku, a drugo u Cirrusu. Nije loša ptica Cirrus, kažu znalci, samo ponekad malo mušičava. Brza, u vrijeme kad je napravljena vrhunska takmičarska sprava. Std Cirrus  počeo je titulom svjetskog šampiona 1968 u standard klasi, a još i danas u samom je vrhu na svim svjetskim natjecanjima u klupskoj klasi, uz bok mnogo novijim jedrilicama. Zna ponekad "kliznuti" na krilo pri malim brzinama u zaokretu. Male površine komandi pravca i nagiba, stvoren za velike brzine. Finesa nešto bolja od DG100, ali manje upravljiv. Sve rečeno prije laširanja obistinilo se već u šlepu. Veliki otkloni palice potrebni su za korekciju nagiba. Prvi stup, iz predostrožnosti brzina 90-100km/h, slično kao kod DG-a, ptica penje bez problema. Kako vrijeme odmiče, približavamo se bazi, i osjećaj sigurnosti raste. Malo oštriji zaokreti, i već se bolje penje. Tek kada brzina padne na oko 80, pri 30 stupnjeva nagiba, zna se doista desiti da ptica malo klizne na krilo bez prethodnih jako izraženih vibracija kao što je to slučaj na vrlo sigurnom pilatusu. No ništa značajno, po režimu brzina vrlo je sličan vuku. E da, još u šlepu začudio sam se koliko je lagan na palici. E po tome je sušta suprotnost vuku.
Pošto baze nisu visoke i dan nije idealan za duge prelete, držimo se unutar kruga 30km od aerodroma. Na stanici se već čuju i ostali koji su zajedrili. Pod lijevim krilom pilatus (video1), u daljini DG, a blanik se čuje samo preko radioveze. 1200m, stiže MMS. Otvaram, kad imam što i vidjeti - Maverick također u zraku! Bez puno muke, prvih 100km pada, ptica je brza, baš poput DG-a, šteta što dan nije malo bolji. Kako vrijeme odmiče, kumulusi (video2) postaju sve tanji i sve rjeđi, ali stupovi koji su ostali iznimno su jaki! Zadnji stup pokazuje prosječnih 3 metra, na udare i do 5, vodi me do zadnje baze te pada odluka da se odradi i zadnja dionica prije sletanja. Nije odrađeno klasičnih 6 dugih dionica, no za prvi let u novoj spravi zadovoljava i 135km po OLC-u (track).

Sad tek vidim da ni vuk nije loša sprava, valjda će do proljeća oba s matičnog nam nosača poletjeti ponovo, uključujući naravno i pilatuse. Bit će tu onda hrpa kilometara. Još i da prijatelje Brođane naviknemo na čari OLC-a, e gdje bi nam bio kraj! Zasad nas šiju susjedi Mađari, imaju dobrih sprava i dosta se leti, ali tu smo negdje, nisu nedostižni. Zasad pred kraj sezone ostaje da se odradi još dva, tri blanik kupa, pojede par prasadi, a onda navali narode na teoriju tijekom zimskih mjeseci, upravo se skenira XC Helmuta Reichmanna...
jedrenje @ 10:41 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, rujan 4, 2007
Nema do prave plastične ptice! Kakvo osvježenje i odmor za dušu, no o tom potom...
Zadnjih dvadesetak dana livadu okupiraše padobranci europskim prvenstvom pa se vrijeme uglavnom ubijalo na modelarskom startu, u spravama s motorom i u generalnom pospremanju hangara i livade za nadolazeće prvenstvo. Vječiti Krugerov neprijatelj u to vrijeme šalje poruke negdje s Velebita, uživa, kaže pod bazom je, a i jedri se u Sinju!

U međuvremenu Stigao i bijeli dim pa je focke wulf ponovo poletio, ali ne zadugo. Kobno neizvlačenje antene na stanici dovelo je do gubitka kontrole u lijevom zaokretu i od onolikog modela ostaše samo dugmići! Proizvodnja kreće dalje, a otišlo se tih dana i do Lučkog te pozdravilo prijatelje jedriličare.

Ljubavne zgode Staneta Šerpe prepričavaju se iz dana u dan, uglavnom na obližnjoj benzinskoj i novootkrivenoj postaji gdje se osječko toči za po kunu deci.
Stari biljojed, od milja zvan Vrbika, bijaše nasamaren u veletrgovini gdje su mu prodali pokvareni kompas. Kinezi na brzaka zamjenili oznake za sjever i jug. Ironija je tim veća što su pokvareni kompas prodali dugogodišnjem motornom pilotu, a uz to i inžinjeru.
A sad ono najbitnije. Dvajs godina slušam DG ovo, DG ono, čitam po "soarinzima" rade ljudi prelete i po 1000km u njima u nama dalekim zemljama. Pa ajd reko više napokon, svi ciljevi sezone su ostvareni, a kad već postoji jedan takav u blizini da se i to proba. Sve se potrefilo, vrijeme idealno, taman prokuvalo, nedjelja je pa se, veli bozanić, ne smije ništa raditi. Na zapovijed! Na brzaka 3 kremenadle pa put Broda, juri se 160! Tamo već blanik na polijetanju, iza njega i druga draga sprava zvana pilatus.
Sjedam u DG-100. Kaže stari vuk pazi, osjetljiv je po dubini. Polijećemo a ono pogled puca na sve strane - veliki pleksi i niski rubovi kokpita pružaju fantastičnu preglednost na sve strane! Nema zujanja i šuštanja, ptica leti glatko kao po staklu. Vario neprestano preko 3 metra, otkačujem u 5+ (više ne pokazuje)! Elektronski vario pišti preko svih granica. U stupu brzina ne pada ispod 90, a penje bez problema. Udoban ležeći položaj s glavom zavaljenom u naslon, e to je nešto sasvim novo i prvi put isprobano. Ne mogu se načuditi kako dobro penje, a brzina u stupu ne pada ispod 90, nerijetko i 100, oštri zaokret s lakoćom se održava, palica lagana kao pero (jubito video). Ubrzo Smo pod bazom, a kumulusi ogromni na sve strane. Zapovjed je drž se zone pa si zacrtavam granicu od 25km od aerodroma. Bez puno kruženja u stupovima, uglavnom delfiniranjem sa 150 do 170 na sat, dionice od 50km padaju kao od šale. Zanesen delfiniranjem od baze do baze, ne gledam previše prema zemlji, uglavnom pratim GPS i instrumente. Odjednom ispod mene novi rotor, spoj nove autoceste od Đakova?!

Pogled lijevo, a ono dolje već skoro Đakovo! Vidljivost je izvrsna pa se već vidi i Osijek kao na dlanu! Po prvi puta vidim da 1000km nije samo san iz časopisa, pa po ovakvom danu ne mora čovjek u Namibiju po te kilometre, dovoljna je samo ovakva ptica, prostor Osijek-Varaždin i u 6 dionica OLC-a san svih snova je tu! Na kraju, za prvi let i upoznavanje s pticom, sasvim zadovoljavajućih 251km (track). Samo da još dodam, već drugu noć Ga sanjam...
jedrenje @ 10:39 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
epp
Shoutbox
26.1.2018. 15:36 :: Contoh Procedure Text How to Make Milk Tea
Contoh Procedure Text How to Make Milk Tea
26.1.2018. 15:36 :: Contoh Procedure Text How to Make Banan Juice
Contoh Procedure Text How to Make Banan Juice
26.1.2018. 15:36 :: Contoh Procedure Text How to Make Mint Tea
Contoh Procedure Text How to Make Mint Tea
26.1.2018. 15:36 :: Contoh Procedure Text dan Artinya
Contoh Procedure Text dan Artinya
29.1.2018. 13:32 :: Bintik-bintik seperti biang keringat di paha dan penis
Obat sipilis herbal ampuh
29.1.2018. 14:04 :: Obat Alami De Nature Indonesia
toko pedia obat alami de nature
30.1.2018. 13:59 :: Obat herbal ampuh untuk herpes cepat sembuh
Obat dompo herpes paling ampuh
1.2.2018. 13:01 :: Obat batuk tak kunjung sembuh selama 2 bulan
OBAT TBC HERBAL
1.2.2018. 13:02 :: Nyeri perut bagian kiri bawah berkepanjangan Bahaya batu ginjal
Obat batu ginjal alami
2.2.2018. 12:33 :: sakit perut dan BAB disertai darah
Mengatasi wasir agar sembuh total

3.2.2018. 22:17 :: Jasa Print Warna Murah Jakarta Timur 24 Jam Bisa ditunggu
Cetak Murah - Cetak Murah Cepat - Cetak Murah Jakarta - Jasa Cetak Murah Jakarta
5.2.2018. 18:35 :: Contoh Procedure Text How to Make Ice Cream
Contoh Procedure Text How to Make Ice Cream
5.2.2018. 18:35 :: Contoh Procedure Text How to Make Paper Plane
Contoh Procedure Text How to Make Paper Plane
5.2.2018. 18:35 :: Contoh Procedure Text How to Make Omelet
Contoh Procedure Text How to Make Omelet
5.2.2018. 18:35 :: Contoh Procedure Text How to Make Pancake
Contoh Procedure Text How to Make Pancake
5.2.2018. 18:35 :: Contoh Procedure Text How to Make Kite
Contoh Procedure Text How to Make Kite
5.2.2018. 18:35 :: Kumpulan Contoh Procedure Text How to Make
Kumpulan Contoh Procedure Text How to Make
8.2.2018. 14:39 :: Perkembangan Masyarakat Madani
Perkembangan Masyarakat Madani
8.2.2018. 14:39 :: Masyarakat Madani dalam Islam
Masyarakat Madani dalam Islam
8.2.2018. 14:39 :: Pengertian Umum Masyarakat Madani
Pengertian Umum Masyarakat Madani
8.2.2018. 14:39 :: Karakteristik Masyarakat Madani
Karakteristik Masyarakat Madani
8.2.2018. 14:39 :: Konsep Masyarakat Madani
Konsep Masyarakat Madani
12.2.2018. 15:47 :: Pendekatan Geografi
Pendekatan Geografi
12.2.2018. 15:47 :: Pengertian Geografi
Pengertian Geografi
12.2.2018. 15:47 :: Prinsip-prinsip Geografi
Prinsip-prinsip Geografi
12.2.2018. 15:47 :: Konsep Geografi
Konsep Geografi
12.2.2018. 15:47 :: Ruang Lingkup Geografi
Ruang Lingkup Geografi
15.2.2018. 14:35 :: DJ GUNTUR SUFFI TM
FREE DOWNLOAD MP3 MUSIC DUGEM EXSOTIS CLUB JAKARTA
19.2.2018. 10:41 :: Herbal Eksim/Exim Basah, Eksim Kering, Eksim Atopik
Herbal Eksim/Exim - BERKHASIAT UNTUK :<div>- BERFUNGSI SEBAGAI ANTI BAKTERI</div><div>- MEMBANTU MENGOBATI BISUL, EXIM / EKSIM, DAN GATAL PADA KULIT</div><div>- MEMPERBAIKI SEL PADA BAGIAN URECTRIC</div><div>- MEMBANTU MEMELIHARA KESEHATAN TUBUH DAN
Brojač posjeta
102738
Copyright
Fotografije su intelektualno vlasništvo te se ne smiju kopirati ili koristiti na bilo kojem mediju bez prethodnog odobrenja. Ako želite iskoristiti moje fotografije molim da mi se obratite na mail ili u komentarima.
pilotban AT gmail
Index.hr
Nema zapisa.